Så bokar du din tågbiljett

Letar du efter tågbiljetter i Sverige? Vi på FlixTrain vill självklart kunna erbjuda dig som kund flera olika alternativ när det kommer till att boka tågresor, så att du kan välja det sättet som passar dig bäst. Här nedan förklarar vi hur du enkelt kan boka tågbiljett på vår webbplats, i appen eller hos en återförsäljare.

Viktig information:

Observera att du måste ha en giltig biljett när du går ombord på FlixTrain och biljettförsäljning inte kan göras ombord. SJ-biljetter, Movingo, MTRX eller andra förmånsbiljetter ej utfärdade av FlixTrain gäller ej för resa. Din biljett gäller endast för den avgången och den förbindelsen du har bokat. Om du inte har en giltig biljett ombord betalar du en inspektionsavgift. Läs mer om inspektionsavgiften i våra allmänna villkor.

Hur kan man köpa tågbiljett med FlixTrain?

Du kan köpa din biljett på flera olika plattformar och hos våra återförsäljare. Nedan hittar du information hur du bokar din biljett på webben, i appen eller hos återförsäljare.

Har du fortfarande frågor? Sök gärna bland svar i vårt hjälparkiv.

 

Boka på webben

  • Gå till FlixTrain.se, välj avreseort och ankomstort, antal passagerare och datum du vill resa.
  • Klicka "sök resa" och välj din önskade avgång
  • Fyll i passageraruppgifter och lägg till extratjänster om så önskas
  • Välj önskad betalningsmetod (kort, Swish, PayPal)

Din bokning reserveras under 30 minuter, därefter måste du börja om om du inte slutfört bokningen

Boka via appen

  • Ladda ner FlixBus-appen från Play-butiken eller App-butiken.
  • Välj avreseort och ankomstort, antal passagerare och datum du vill resa.
  • Klicka "sök resa" och välj din önskade avgång
  • Fyll i passageraruppgifter och lägg till extratjänster om så önskas
  • Välj önskad betalningsmetod (kort, Swish, PayPal)

Köp din biljett hos en återförsäljare

Du får gärna köpa din biljett från våra medarbetare i våra Flix-butiker, hos någon av våra återförsäljare eller från våra biljettautomater.

Du hittar alla våra försäljningsställen här.

Kan jag boka om min biljett eller ändra passageraruppgifter i bokningen?

Inom 60 minuter från att bokningen gjorts kan du ändra eller avboka utan att några kostnader tillkommer. För att göra ändringar eller avboka din resa, gå till Hantera min bokning. Du kan göra följande på sidan:

  • Ändra biljett: Du kan ändra telefonnummer eller passageraruppgifter i din biljett utan kostnad.
  • Avboka resan: Du kan avboka din resa upp till 15 minuter innan avgång. Observera att det kan tillkomma en avbokningsavgift vid avbokning.
  • Boka om resan: För att boka om din resa måste du första avboka den ursprungliga resan. Du får då en värdekod med biljettvärdet minus eventuell avbokningsavgift som du kan lösa in när du bokar din nya resa.