Res säkert med FlixTrain

Säkerheten för dig som passagerare, vår tågpersonal, partners och anställda är av största vikt för oss. Det är även viktigt att du som passagerare följer gällande säkerhetsåtgärder och riktlinjer för att göra resan för dig och dina medpassagerare så trygg som möjligt.

  • Res endast om du känner dig helt frisk. Nys/hosta i en näsduk eller i armvecket.
  • Innan du bokar din resa, kontrollera att resan äger rum och kan genomföras som planerat. För resor över gränser (om du t ex skulle kombinera din FlixTrain-resa med en FlixBus-resa) är det du själv som resenär som ansvarar för att ta reda på vad som gäller för inresa i destinationslandet. Det är ditt ansvar att följa aktuella reserestriktioner och se till att du kan uppvisa nödvändiga ID- och resehandlingar som gränspolisen ber om. Läs mer på Utrikesdepartementets hemsida.
  • Tänk på att hålla avstånd där det går. 
  • Ha gärna med dig egen handsprit som du kan använda under resans gång. Det finns även handsprit tillgängligt ombord vid ingången och på toaletten.

Hur vet jag om min resa kommer äga rum?

Om det skulle ske några ändringar gällande din resa eller om din resa skulle bli inställd, kommer vi att meddela dig via SMS eller e-post samt ge dig alternativa transportmöjligheter, ombokning eller information om återbetalning. Se därför till att dina kontaktuppgifter är uppdaterade och korrekta.

Hur kan jag begära återbetalning?

Om din resa har blivit inställd, kommer vi att informera dig via e-post om en alternativ resa eller hur du kan begära återbetalning via vår självbetjäningsplattform, utan att behöva ta kontakt med kundtjänst. Om du inte har möjlighet att genomföra din resa av personliga skäl, kan du avboka din resa här i enlighet med våra bokningsvillkor.