Det är ditt ansvar att hålla dig uppdaterad om vilka regler och krav som gäller inför din resa med FlixTrain.
Mer information hittar du på Folkhälsomyndighetens hemsida.
Vi gör vårt yttersta för att du ska få en så tryggt resa som möjligt. Vi ber dig läsa om våra säkerhetsåtgärder, samt följa våra hygienriktlinjer inför din resa med oss. Du hittar även svar på vanliga frågor på vår dedikerade Covid-19 frågesida.
Säkerheten för dig som passagerare, vår tågpersonal, partners och anställda är av största vikt för oss. Det är även viktigt att du som passagerare följer gällande säkerhetsåtgärder och riktlinjer för att göra resan för dig och dina medpassagerare så trygg som möjligt.
För att säkerställa att du får en trygg resa med oss, har vi vidtagit nödvändiga säkerhetsåtgärder och städrutiner:
Rengöring och städrutiner:
Hur vet jag om min resa kommer äga rum?
Om det skulle ske några ändringar gällande din resa eller om din resa skulle bli inställd, kommer vi att meddela dig via SMS eller e-post samt ge dig alternativa transportmöjligheter, ombokning eller information om återbetalning. Se därför till att dina kontaktuppgifter är uppdaterade och korrekta.
Hur kan jag begära återbetalning?
Om din resa har blivit inställd, kommer vi att informera dig via e-post om en alternativ resa eller hur du kan begära återbetalning via vår självbetjäningsplattform, utan att behöva ta kontakt med kundtjänst. Om du inte har möjlighet att genomföra din resa av personliga skäl, kan du avboka din resa här i enlighet med våra bokningsvillkor.