DU ÄR INNE!

Innan du använder Wi-Fi, ta dig tid att läsa om vad du kan göra med vår kostnadsfria ombordtjänst.

Du kan endast koppla upp dig till Wi-Fi när du befinner dig ombord på en FlixBus eller ett FlixTrain. Du måste öppna din smartphones inställningar, välja ”FlixBus Wi-Fi” eller ”FlixTrain Wi-Fi” och godkänna de allmänna villkoren. När internetanslutningen är upprättad kan du börja surfa på nätet. Gå till wifi.flixbus.com eller wifi.flixtrain.com för att komma tillbaka till startsidan för Wi-Fi.

Wi-Fi är tyvärr inte obegränsat. För att säkerställa att bandbredden optimeras och att alla ombord kan använda Wi-Fi, kan det finnas hastighetsbegränsningar och du kanske inte kan nå alla webbplatser. När du har förbrukat din datamängd har du inte längre tillgång till internet, eller så minskar vi anslutningshastigheten. Efter din resa får du en undersökning via e-post som du kan fylla i för att hjälpa oss att ytterligare förbättra vår Wi-Fi-tjänst.

Vi begränsar datamängden och anslutningshastigheten för att alla ombord ska kunna surfa på nätet. Vi strävar efter att leverera den bästa upplevelsen för alla resenärer, men beroende på fordonets position och restriktioner i landet/regionen, kan vi inte garantera snabb eller kontinuerlig internetåtkomst. Om du har en dålig internetuppkoppling, försök igen senare, eftersom du kanske befinner dig i ett område med dålig täckning. Glöm inte att fylla i undersökningen som vi skickar till dig efter din resa för att hjälpa oss att ytterligare förbättra vår Wi-Fi-tjänst.

Du kan använda WhatsApp, Messenger och andra texttjänster, läsa din e-post, använda Instagram och Facebook (videoalternativen kan vara begränsade) och surfa på nätet.

Video- och ljudströmningsplattformar förbrukar mycket data, så du kan inte använda plattformar som Netflix, Prime Video, Disney+, TikTok, YouTube och Spotify. För att begränsa datakonsumtionen har vi även begränsat åtkomsten till applikationsbutiker. För att lyssna på dina spellistor, se filmer eller titta på ditt favoritprogram – glöm inte att ladda ner dem innan du reser.

Wi-Fi-nätverket ombord är offentligt. Därför rekommenderar vi att du undviker privata eller känsliga överföringar av information när du är uppkopplad.

För närvarande finns det inte möjlighet att göra detta.

Gå till vår hjälpsida eller kontakta vår kundtjänst online.

Flix-upplevelsen

Tjänster ombord

Våra bussar och tåg är utrustade med toalett, eluttag och gratis Wi-Fi.

Information om färdväg

All information om den aktuella färdvägen och alla stopp.

Hantera din bokning

Övrigt

Har du extra eller skrymmande bagage? Ange detta när du bokar och se till att ta med allt!

Hantera din resa

Vill du ändra eller avboka din resa? Du kan göra ändringar i din bokning fram till 15 minuter före avgång på vår webbplats eller i FlixBus-appen.